Diagnoza auto pe telefonul mobil (iOS sau Android)
Este o zi superba si masina ta ruleaza perfect. Totul este perfect, mai putin becul pentru “verficarea motorului” care sta aprins ca un far, anuntand vestile proaste. Ce se intampla? Masina inca merge bine. Este mai bine sa o opresti si apoi sa o pornesti sa vezi daca se aprinde din nou. Acum nu se mai aprinde, dar dupa un timp se aprinde din nou, fiind un fel de “intamplare” care nu te lasa sa dormi linistit.
Atunci cand ai nevoie sa diagnostichezi sau daca nu e ceva grav, doar sa stergi o eroare din bord, esti nevoit sa apelezi la un service auto care ti-ar cere cel putin 50 de lei pentru un astfel de procedeu.
Tehnologia a avansat si acum poti sa faci si singur asta, folosind o aplicatie instalata pe smartphone sau pe laptop. Sunt niste interfete foarte mici, pe care le poti pastra in bord si le poti conecta de cate ori ai nevoie.
Nu trebuie neaparat sa faci diagnoza, softul iti permite prin aplicatia de pe mobil sa vezi grafice in timp real cu performantele motorului in timpul functionarii, in timpul unei curse spre exemplu.
Inapoi la origini
In 1996 EPA a comandat ca interfata de calculator pentru toate vehiculele, acesta trebuia sa fi standard comun.
Diagnoza este numita OBD II (ON BOARD DIAGNOSTICS II). Injectorul pentru combustibil, sistemul de pornire si transmisia automata pentru majoritatea masinilor si camioanelor moderne cu injectoare sunt conduse de unul sau mai multe calculatoare. Acesti senzori de monitorizare colecteaza date de la motor si alte sisteme ale masinii. Calculatoarele trimit comenzi catre injectoare pentru a aprinde bobinele cilindrilor. Ei folosesc datele pentru reglarea fina a procesului de ardere cu cantitatea corecta de benzina si a momentului de aprindere corect pentru a asigura o combustie eficienta, curata si poluare redusa. Sunt zeci de senzori care masoara lucruri cum ar fi deschidera clapetei de acceleratie, rampa motorului, aerul si racirea, pozitia arborelui cotit si arborelui cu came si viteza cu care ruleaza.
Este un sistem sofisticat cu o viteza mare si o multime de auto-controale pentru a mentine functionarea masinii pe o perioada foarte lunga.
Suna bine, nu? Si este – pana cand apare o defectiune. De obicei, primul indiciu ca ceva este in neregula cu masina sau cu motorul este indicat de ledul care se aprinde in bord pentru verificarea motorului. Aceste defectiunui pot fi verificate cu noile diagnoze pentru masini.
Utilizare diagnoza
Pentru a incepe, conectati diagnoza sub bord. Puneti contactul dar nu porniti motorul. Instrumentul va va cere mai multe lucruri, cum ar fi: modelul si anul fabricatiei masinii si tipul motorului. Urmariti instructiunile de pe ecran.
Aveti o optiune pentru a verifica codurile defectiunilor, precum si o serie de optiuni in meniu. Anumite instrumente de scanare va dau explicatii scrise ale codului, afisandu-le pe ecran. Cel mai simplu pentru dvs. este sa cautati pe internet codurile problemelor masinii pe un site care se focuseaza doar pe modelul masinii dvs. – ati putea gasi informatii care va vor fi mult mai de ajutor decat un simplu cod. Cand cititi aceste coduri, notati-le inainte de a reseta instrumentul de diagnoza, inainte de stergerea lor.
Astazi facem o lista cu cele mai bune si ieftine testere auto/interfete pentru diagnoza auto care te pot scapa de cheltuiala pe care o ai mereu atunci cand vrei sa stergi erori din bord.
Toate interfetele din acest top vin la pachet cu un CD cu programul pe care va trebui sa il instalezi pe laptop sau cu instructiuni pentru instalarea unei aplicatii pe smartphone. Nu o sa ai nevoie de cabluri sau alte lucruri suplimentare, pentru ca toate se conecteaza prin Bluetooth sau WiFi la laptop sau la smartphone.
Cele mai bune si mai ieftine testere auto sunt urmatoarele:
Interfetele iCAR Vgate OBD2 (diagnoza multimarca) – Acest tester este compatibil cu autoturisme fabricate in Europa si Asia dupa anul 2000 (benzina) si dupa anul 2004 (diesel). In cazul in care detii o masina fabricata in SUA, aceasta trebuie sa fie produsa dupa anul 1996. Ca si functii, permite citirea, interpretarea si stergerea erorilor de la motor. Senzorii cititi in timp real sunt urmatorii: turatia motorului, temperatura antigelului, presiunea din galeria de admisie, debitmetru, sonde lambda, pozitia clapetei de acceleratie, senzor de turatie, etc. Ca si compatibilitate, este compatibil cu orice device ce are ca si sistem de operare Android.
(click pe imagine pentru mai multe detalii)
Interfata diagnoza MINI OBD2 Bluetooth cu functie ON/OFF Torque – Aceasta interfata este compatibila cu majoritatea autoturismelor pe benzina produse dupa anul 2000 si cu cele diesel produse dupa anul 2004. La achizitionarea acestuia primesti si CD cu software-ul pentru laptop sau te poti folosi de smartphone pentru a te conecta prin Bluetooth la ea pentru a citi si pentru a sterge din erorile aparute la computerul de bord. Citeste aproape toti senzorii masinii in timp real, lista fiind similara cu cea a testerului auto plasat pe prima pozitie. Lista completa cu marcile de masini compatibile cu aceasta interfata o poti vedea pe site in descrierea produsului.
(click pe imagine pentru mai multe detalii)
Tot la capitolul interfete OBD2 avem si chip-uri PERFORMANCE sau ECONOMY care pot creste cuplul motorului sau scadea consumul. Pentru a citi mai multe detalii despre aceste produse deti un click pe imaginea de mai jos.
(click pe imagine)
Asteptam intrebarile sau parerile voastre despre aceste produse in sectiunea de comment-uri de mai jos.