Euro NCAP a publicat lista celor mai sigure mașini
Odată cu trecerea în noul an, Euro NCAP prezintă cele mai sigure mașini, la nivel de clase, pe care le-a testat în anul anterior. Pentru 2017, cele șase segmente pentru care organizația Euro NCAP a prezentat rezultate au avut câștigători scontați, dar și câteva surprize.
În baza clasificării pe care Euro NCAP o propune pentru segmentele Executive, SUV-uri de clasă mare, SUV-uri de clasă mică, supermini, monovolume de clasă mică și mașini mici de familie, anul 2017 a adus șase titlul individuale pentru cei care s-au poziționat pe primul loc în urma testelor de impact. Astfel, trei din cele șase categorii au fost adjudecate de Volkswagen. În categoria Executive, cea mai sigură mașină a anului 2017 a fost Volkwagen Arteon, coupe-ul cu patru portiere care a înlocuit în gamă vechiul CC.
În categoria Supermini, cel mai bun punctaj a fost obținut de noul Volkswagen Polo, care impresionează nu doar prin nivelul de siguranță, dar și prin echipamentele multimedia pe care le propune în acest segment. Pe aceeași platformă cu acesta, noul Volkswagen T-Roc și-a adjudecat titlul din categoria SUV-urilor de clasă mică, în fața unei concurențe impresionante, într-un an în care lansările din acest segment au bătut toate recordurile.
Fără să fie o surpriză, categoria SUV-urilor de clasă mare a fost câștigată de Volvo XC60, care nu s-a impus doar în categoria sa, ci și la general, cu cel mai mare punctaj înregistrat de o mașină în 2017. Anul trecut a reprezentat un adevărat record pentru Euro NCAP care a testat nu mai puțin de 69 de mașini, ceea ce face ca rezultatul obținut de XC60 șă fie și mai important. SUV-ul suedezilor impresionează prin pachetul tehnologic și de siguranță oferit, fiind primul automobil care poate evita activ un obstacol apărut în față, prin acționarea sistemului de direcție.
Clasa monovolumelor de clasă mică a fost adjudecată, într-un mod extrem de ciudat, de o mașină care se poziționează în segmentul crossoverelor de clasă mică. Este vorba de Opel Crossland X, un model ce are la bază aceeași mecanică pe care o utilizează și Peugeot 2008. Este posibil ca lipsa unui sistem de tracțiune integrală să-i fi determinat pe cei de la Euro NCAP să poziționeze Crossland X în acest segment. Cu toate acestea, un rezultat excelent pentru Opel.
Ultima categorie din cele șase a fost adjudecată de Subaru Impreza, care s-a impus în categoria mașinilor mici de familie, unde se încadrează toate modelele de clasă compactă.
Asteptam comentariile voastre cu privire la acest articol in sectiunea de comment-uri de mai jos.
Sursa: Autovit.ro