Motorina îngheţată în rezervor?
Motorina îngheţată în rezervor? Dacă urmezi aceste 3 sfaturi nu o să ai o astfel de problemă.
Dacă ai maşină pe motorină sigur te gândeşti cu groază la perioada rece a anului. Îţi este frică să nu îţi îngheţe motorina în rezervor fix când te grăbeşti cel mai tare. Ca să nu se ajungă aici ne-am gândit să îţi dăm nişte ponturi care să te ajute.
1. Alimentează cu motorină “de iarnă”
În sezonul rece fiecare companie petrolieră pune la dispoziţie 2 tipuri de motorină. Unul cu cifră cetanică mai mică şi unul cu cifră cetanică mai mare, cel din urmă rezistând la temperaturi mai joase. Cifra cetanică (CC) este o măsură a capacităţii de autoaprindere a carburantului utilizat la motoarele diesel. Pe piaţă majoritatea operatorilor au în ofertă motorină cu cifră cetanică între 51-53 (55 fiind maximum posibil la care poate funcţiona normal un motor diesel).
2. Încearcă să ai tot timpul plinul făcut.
Dacă eşti cu plinul făcut tot timpul (asta nu înseamnă că atunci când ai consumat o liniuţă, gata, trebuie să fi în pompă, ci să nu ţi se golească mai puţin de jumătate rezervorul) acest lucru împiedică formarea de condens în interiorul rezervorului acest lucru ducând la formarea unei pelicule de gheaţă care să îţi facă probleme la alimentare.
3. Dacă totuşi nu eşti mulţumit de primele 2 sfaturi de mai sus sau vrei totuşi să te asiguri că nu o să ai problem poţi să cumperi tu aditivi speciali pentru motorină sau poţi să bagi peste motorina din rezervor benzină sau petrol lampant dar atenţie la dozaj (1 litru benzină/petrol la 10 litri de motorină), asta dacă nu vrei să îţi prăjeşti garniturile. Asta ar trebui să îţi rezolve orice teamă că o să îţi îngheţe motorină.
Spune-ne părerea ta sau ce alte sfaturi ai tu în legătură cu acest subiect în secţiunea ce comentarii ca să afle toţi iubitorii de maşini cum să se ferească de această problemă.